Begrijp ik je goed?

kopjes in het zand - MensenhuisSleutels voor verbindende communicatie.

Eén van de succesfactoren bij goed functionerende teams is verbindende communicatie.

Teams waarin dit ontbreekt, hebben meer last van stress, ziekteverzuim en zelfs personeelsverloop.

Een team mag nog zoveel vakexpertise in huis hebben, als ergernissen tussen teamleden niet besproken raken,

lijden de teamleden en de teamdoelstellingen hier sowieso onder.

Duiken in jouw team de kopjes in het zand als het op bespreken van ergernissen aankomt?

Wil je (als leidinggevende) betere tools in handen om dit wel aan te pakken?

Schrijf je dan nu in voor de vorming ‘Begrijp ik je goed? Sleutels voor verbindende communicatie.’

Na de vorming

  • ben je je bewust hoe jouw blik op de wereld, jouw communicatie beïnvloedt;
  • weet je waarom luisteren zo ontzettend belangrijk is en kan je dit ook perfect toepassen als een ander bij jou komt aankloppen;
  • kan je een ergernis uiten zonder dat dit de relatie onderuit haalt, maar zelfs versterkt.

Getuigenissen van deelnemers:

Verbindende communicatie geeft binnen elke relatie elkaar de kans om op een authentieke en positieve manier naar de andere en jezelf te luisteren en feedback te geven. Door deze methode toe te passen kunnen vele situaties worden uitgeklaard en een gunstige wending krijgen om te evolueren.

Linda

Communicatie is essentieel in elke vorm van interactie met mensen, of het nu professioneel of vriendschappelijk is . Jammer genoeg loopt dit niet altijd even vlot. Deze opleiding biedt een duidelijk kader om op een andere/bewustere manier te communiceren. Stapsgewijs maar efficiënter. Gezien de opleiding ook voldoende ruimte liet om eigen casussen in te brengen is dit een zeer leerrijke en boeiende ervaring geweest.

Jonathan Vandervale, hoofdmaatschappelijk werker OCMW Kortrijk

Heel veel tips om aan de slag te gaan om betere en verbindende communicatie gesprekken aan te gaan.

Lies C., medewerker CDI

Het onderwerp belangt sowieso iedereen aan. Als dit dan nog op een toegankelijke en vlotte manier wordt gebracht, dan kan iedereen er wel bij varen. Persoonlijk vond ik het kleine groepje ook een meerwaarde. Iedereen kwam aan bod, er was openheid naar elkaar toe.

Ann Debaveye, coördinator consultatiebureaus bij Kind en Preventie vzw

Op het einde van de intensieve vormingsdag krijg je inzicht in het ‘hoe en waarom’ van communicatie. Zo ontdek je een manier om moeilijke boodschappen goed te communiceren…!

Myriam Vanden Broucke, apotheker

‘Lang geleden dat ik op een bijscholing behandeld werd als een zelfstandig denkend mens, in staat om zelf complexe informatie te verwerken. Het deed deugd!’

Dominik Vandendriessche, facilitair manager en preventieadviseur Lyceum Ieper

Lesgever:

Ben Debrouwer

Deze vorming als incompanytraining?

Contacteer me voor info en prijs via ben@mensenhuis.be

 

Laat wat van je horen

*